måndag 1 december 2014

Hong Kong

Okej, jag erkänner...jag är riktigt dålig på att uppdatera bloggen nu för tiden!
Det händer såklart saker hela tiden och det skulle jag kanske berätta om och lägga upp bilder här, men ibland (läs ofta) är internet så svajigt att jag mest blir irriterad och då struntar jag i det. Det tar för mycket tid och energi helt enkelt.

Nåväl, vi har varit på semester i Hong Kong. Den kinesiska nationaldagen infaller den 1/10 och i samband med det är skolbarnen lediga och de hårt arbetande människorna också. Så även Johan såklart! Vi passade på att åka till Hong Kong på våra lediga dagar och trots medias rapporter om demonstrationer var läget lugnt. Vi hade fina dagar, det var varmt och väldigt fuktigt. 


Disneyland så klart!












The Lion King




Syskon som samarbetar, det är fint det! Lego är toppen!



Byggställning av bambu...



Utsikt från The Peak

Turist, ja visst!




Spårvagn som på viss del av sträckan nästan gick lodrätt upp för berget.


Familjen C

Alma beundrar utsikten


Alma ser över sundet från Kowlon till HongKong ön.





HK by night!

Hela familjen...igen!



Alvin köpte såpbubblor och fick på så vis många nyfikna barn att vilja vara med och blåsa.


Självklart måste man besöka en Sky Bar på kvällen när man är i Hong Kong. Barnen instruerades i hur man uppför sig på en sådan (visste ju inte ens om vi skulle bli insläppta) och vi fick en supermysig stund med drinkar till alla och en fantastisk utsikt!



Se så exemplariskt de uppför sig ;-) hihihi





3 kommentarer:

  1. hej, brukar läsa din blogg emellanåt och tycker det är roligt att se hur det är att bo i beijing. Kul att återse lite av HK också, vi var där för ett par år sedan. Vi har varit i Beijing för många gånger, men tenderar att åka tillbaka lite nu och då :) Vi har etablerat kontakt med många handlare på pärlmarknaden och leksaksmarknaden bakom. En kille som vi handlat mycket av på leksaksmarknaden är legokillen där, han som har absolut största legobutiken. Vi planerar att åka till Beijing i vår igen och sist vi var där fick vi hans mejladress, tyvärr så tvättade jag visitkortet och därmed också adressen. Tanken var att vi skulle kunna kontakta han i förväg och han skulle ta hem de grejer vi ville köpa. (har bild på hans butik om du skulle fundera på vem det var, det är på bottenvåningen på leksakmarknaden ganska långt ned på vänster sida) OM du skulle vara i närheten av pärlmarknaden så skulle det vara otroligt snällt om du kunde höra om han kunde lämna ut adressen igen, förstår om du kanske inte har vägarna förbi eller känner att du orkar, men jag tänkte iaf fråga :)
    hälsningar André i Umeå

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du läser vår blogg! Vet du numret på Legobutiken så kan jag gå förbi honom om vi kommer till pärlan snart. Har lovat barnen ett besök...
      Ha det så bra, hoppas ni får möjlighet att komma till Beijin snart igen!
      Mvh,
      Ulrika

      Radera
  2. Jag har glömt bort bloggen, har stor koll på instragram som jag oxå tycker är kul. Många fina upplevelser och familjebilderna såg härliga ut. Ni e så fina.
    Kram!
    Ann

    SvaraRadera