onsdag 12 september 2012

Kräftskiva

I helgen som gått hade vi kräftskiva hemma hos oss tillsammans med två andra familjer. Mycket trevligt och riktigt goda kräftor, inköpta på Ikea!


Alvin gillar verkligen att prata i telefon och när det ringer, springer han gärna och svarar: "- Ni hâo!"
Han pratar på och om det är någon han känner går det ju bra att prata en stund, men när det är någon kines tex vet jag inte alls vad de pratar om. Brukar sluta med att personen i andra änden lägger på...

Stina och Alvin myser i soffan framför en film, medan vi andra sörplar i oss kräftor. 

Hela gänget, förutom Johan som är fotograf!

Alma älskar kräftor, men kan inte skala dem själv så det får hennes snälla mamma göra. Så när hon och alla andra ätit massor redan, är det min tur...

Gottit!

Alvin tycker att han är en stor kille, och vill därför ha kalsonger och inte blöja. Mycket stolt visar han upp sina fina kalsonger, men han vill snart ta på sig blöjan igen. Han är nog lite bekväm, den lilla gossen...

Jag var i början av veckan på Svenska skolan för att tillsammans med några andra föräldrar fixa till och dekorera på förskolan. Ett roligt jobb, men vi har mycket kvar än. 
Min kinesiska har nu börjat igen. Ojojoj, va svårt det kändes. Och när jag satt och skulle göra läxan, kändes det som att jag var helt borta. Tog jätte lång tid, och jag fick titta i mina anteckningar hela tiden. Men idag hade jag veckans andra lektion och det kändes faktiskt bättre! Tur jag gick dit idag, jag funderade faktiskt på att strunta i det... hihihi ;-)

2 kommentarer:

  1. Ulrika,lycka till med kinesiskan! Du kan ju alltid fråga Alvin, hihi!! Ja, Avve e glad för att prata i telefon, ringer jag, så undrar han alltid om inte farfar e där, favoriten. Smaskens med kräftor tyckte Alma, men Avve gillade nog nappen bättre.
    Puss o kram till våra goa barnbarn./ Farmor.

    SvaraRadera
  2. Ett stort Grattis till Alma idag på 7-årsdagen!
    Hoppas du får många och stora paket.Ha en rolig födelsedag tillsammans med mamma, pappa och Alvin.
    Pussar och kraaamar från farmor och farfar.

    SvaraRadera