tisdag 19 mars 2013

Snö!

Märkligt det här med vädret... I måndags sken solen och jag satt vid husväggen tillsammans med en väninna och drack kaffe. Vi hade inga jackor på oss, utan solen värmde skönt. Men så plötsligt i natt kom det massor med snö! Vad skulle det vara bra för? Nu vill vi ju ha vår! 

På onsdagar får man inte köra in med vår bil i stan, så då har jag tillgång till bilen om jag vill köra någonstans i närheten, utanför femte ringvägen får man köra. Alla bilar har en dag som de inte får köras inne i stan, vilken dag beror på registreringsnumret och det ändras varje kvartal. Nåväl, idag skulle jag köra lite ärenden, men jag tror jag håller mig borta från de hala vägarna. Kineserna är verkligen inte att lita på i trafiken, någonsin...och speciellt inte vid halt väglag då de kasar runt med sina sommardäck utan att hålla avstånden.
Så det får bli en hemmadag med lite träning och pluggande istället.

Gatan utanför vårt hus

Trädgårdsmöblerna är nu lite insnöade...


Alvin fick en cykel i helgen som han älskar att cykla på. Blir nog lite svårt att cykla just idag...

1 kommentar:

  1. Oj,Oj,oj vilket väder! men helt underbara bilder.
    Men det vill vi inte ha när vi kommer till Kina.
    Ni får försöka locka fram våren med sol så vi kan
    handla vårblommor.
    /Ann

    SvaraRadera