måndag 14 november 2011

Julen har kommit till River Garden...


Trots att man inte firar jul i Kina, så har man i klubbhuset fixat en julgran, och lite annat julpynt a la American Style :-) Alvin tyckte det var jätte fint och var väldigt imponerad av gubbarna som åkte upp och ner med en lift för att hänga upp kulörta kulor.

Jag har idag förstått att den allra största fördelen med att ha en Ayi, är att jag får så mycket tid tillsammans med Alvin! Jag behöver inte avbryta det vi gör för att hinna slänga in en maskin tvätt, handla eller bädda rent i sängarna. Skön känsla, och ganska lyxigt, jag vet ;-)
I skrivandets stund är Ayi och handlar, hon ska laga någon kinesisk rätt till oss som kvällsmat. Ska bli spännande! Att Alvin sedan tycker väldigt mycket om henne gör ju inte saken sämre precis. Han kallar henne "flickan" eller Aiyn... (Hon heter Chi hai Ling) men man kallar dem alltid bara Ayi.
 I morse när hon kom tog Avve henne i handen och tog med sig henne till sitt rum, där han ville att hon skulle läsa böcker för honom. Och det gjorde hon så klart, på kinesiska! :-) Själv kunde jag dricka kaffe och läsa HD på datorn!!!

Jag o Alvin spenderade förmiddagen i klubbhusets lekrum, där alla leksaker är gjorda av färgglad plast... Vanligtvis är vi oftast ute på förmiddagen, men idag var inte luftkvaliteten så bra, så vi höll oss inne.
Alvin fick även sova middag inne, men i vagnen som vanligt så klart!


Idag ska vår flygfrakt komma! Spännande, lite som julaftom lixom... Vet att den innehåller massor av barnens leksaker, vår bäddmadrass (tack för det, hård säng nu = ont i ryggen) och lite kläder.

1 kommentar:

  1. Hej vår goa Avve!

    Snart kan du väl också lite kinesiska.
    Står det något roligt i barnboken. Kul med lite sällskap. Mamma myser verkligen, det är hon värd.

    Idag blir det väl fullt i ditt rum när alla grejorna kommer.

    Puss o kram från farmor o farfar.

    SvaraRadera