fredag 30 december 2011

Musikglädje och tygmarknad


Alvin fick en massa instrument i julklapp, så nu kan syskonen Cederberg spela som en hel orkester. Alma har döpt bandet till Rockatrull. Så om ni hör talas om detta fantastiska band någon gång i framtiden, vet ni var det började! Trumsetet har Alvin fått av sin snälla morbror Andreas o moster Lotta, så det ligger i familjen det där med trummor. Kan även meddela att trummorna är placerat i Alvins rum, och att jag gärna håller dörren dit in stängd när bandet repar.
hg
Oh, yea!!!!

Blivand trummis! 
Går helhjärtat in för uppgiften som Pekings främsta trummis!



TYGMARKNADEN

En nyfunnen vän som bott här i Peking i snart tre år tog med mig och en kompis till tygmarknaden. Detta var en mycket speciell upplevelse! Fullt med tygaffärer, där man verkligen kunde hitta allt, och då menar jag verkligen allt! Knappar, resår, spets, band, tyg i alla former, stoppning, paljetter... you name it!
Blev alldels snurrig av allt, men lyckades ändå få med mig lite tyg hem. Lämnade in till skräddaren för att få uppsytt en kavaj, en klänning, en blus, två kuddfodral och en klänning till Alma. Köpte även tyg Johan, som han kan få sytt en skjorta av, samt ett tyg som jag ska sy en klänning av (ja, inte jag själv alltså, utan skräddaren).


Jag o Helena redo att ta oss an utbudet på tygmarknaden.

Det perfekta Beijing guiden, Lisa och jag bland en massa fantastiska tyger.

Hos sömmerskan samma kväll. Två dagar senare var min fina nyårsklänning färdig. Bilder kommer senare...

2 kommentarer:

  1. Åh vad jag är nyfiken på hur nyårsblåsan ser ut!
    Önskar er ett Gott Nytt År!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Mycket God fortsättning!
    Sicken tuff trumslagare, nu blir det liv i stugan.
    Härligt! Alma får nog hålla för öronen.
    Vilken härlig tygmarknad. Jag ska storhandla när vi kommer till er.Jag längtar!
    Kramar från farmor o farfar.

    SvaraRadera