onsdag 14 december 2011

Varma källor

Idag har jag varit på utflykt med SWEA. Vi har varit på ett ställe med varma källor. Vi trodde att det skulle vara naturliga källor uppe i bergen, men det var en stor anläggning med flera olika badmöjligheter.

Klart vi skulle dricka glögg och äta pepparkakor! Naturligtvis var det ju någon anställd som (på kinesiska) talade om för oss att det fick man inte. "Okej, okej" sa vi och fortsatte dricka vår goda glögg... Vattnet i denna "balja" var röd/brunt, färgat av te :-)

Supervarmt vatten, och kall luft. Härligt!

Man kunde även välja olika bad, beroende på vad man ville uppnå/få för effekt av sitt bad. Tex kunde man bada bort dåliga lungor och hosta. Jag tyckte inte att jag hade några särskilda problem (eller var det det oinbjudande karet som var orsaken kanske), så jag hoppade över just denna avdelning.

Körsbärsblommor, mitt i vintern! Njjjaa, inte riktiga i alla fall, fejk fejk!

Medhavd lunch smakar gott efter allt badande. Men efter en stund frös vi en aning, så då var det bara attt hoppa i plurret igen!
Som avslutning fick vi en underbar fotmassage.
På vägen hem skulle vår chaufför ta en bra väg (tyckte han)... Vi fick en utflykt bland hutonger, grusvägar, genom en soptipp, vägbygge, får på vägen och lite annat spännande... :-)
När min kompis (som chauffören arbetar för) frågade om han visste vart vi skulle svarade han bara "ja, ja!" Men att han inte visste riktigt hur sa han inget om... Typiskt kineser...
Nåväl, vi kom hem till slut, om än lite senare än beräknat. Och vi hade hur kul som helst under färden, så det gick ingen nöd på oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar